idawagner

Alla inlägg under mars 2012

Av Ida Wagner - 26 mars 2012 08:34

Fyra timmars målande kombinerat med skrivande denna söndag. Idag fick vi riktigt mycket gjort och samtidigt hade vi väldigt roligt! Vi började med att gå ut i mitt garage och måla våra plywoodskivor. Medans vi väntade på att det skulle torka för att kunna måla andra sidan gick vi inte och skrev på uppsatsen. Det blev en väldigt effektiv skrivning och jag kände att båda var kreativa och deltog i skrivandet. Nu har vi skrivit allt vi kan inför uställningen och lämnar in det till dig på tisdag för respons. Efter skrivandet målade vi de andra sidorna och nu är skivorna vita och fina, redo för bilder! Vi satte även in två bilder i en ram vilken känns otroligt bra! Nu börjar vi bli redo för den stora dagen!!

Av Ida Wagner - 25 mars 2012 09:49

En timma innnan filosofin-lektionen gick vi till datorteket och öppnade upp ett program som heter inDesign. I detta programmet tillverkade vi vårt flygblad som vi ska sprida ut över Mölndal till allmänheten. Vi har skrivit en lista på offentliga hus och ställen som vi ska sätta upp flygbladen på. Vi tryckte ut sjuttio exemplar så där har vi ännu en punkt som vi kan bock av i vår "What-to-do-list"


Det börjar sannerligen närma sig utsällningen nu och jag börjar bli väldigt förväntansfull över denna dag!!! VI la även en timme på att påbörja en spellista med musik som vi ska ha till fotoutsällningen i onsdags med lugn och härlig musik för att ge bra stämning på utsällningen. Jag personlgen hittade lite gamla pärl-draperi hemma som kanske kan smycka utsällningen också. 

Av Ida Wagner - 25 mars 2012 09:44

Ett fotoförsök från kl 18.00-20.00 Under denna tiden gick vi till Söderleden och försökte fånga en solnedgång, därefter gick vi till kyrkogården och tände väldigt många ljud i minneslunden i mörkret. 'Det var så vackert! Dock blev det inga användbara bilder till utsällningen men det var i vilket fall väldigt trevligt. I tisdags fick du se våra bilder hittills och det är 32 stycken vliket betyder att vi inte har pressen på oss att producera mer då vi från början hade bestämt att vi ska ha tjugo stycken...

Av Ida Wagner - 15 mars 2012 11:44

Så underbart det är med kontakter ibland. Våra kostnader som vi räknat på kommer troligtvis inte bli lika stora som vi förutspått. Igår fick jag tack vare företaget Alaska i sisjön tag på tre stycken plywoodskivor som ska vara 100x150 cm, vitmålade. Jag hittade även färg och kedjor att hänga upp skivorna i, underbart! Detta tog ca två timmar att plocka ihop och nu står det i garaget redo för att målas av mig och Emma som i sin tur kommer ta ett bra tag då vi bara kan måla en sida i taget och därefter måste varje sida målas flera gånger då det suger åt sig som bara den! Jag ska se om jag hittar stora s-krokar att fästa kedjorna i på mitt jobb i helgen.

Av Ida Wagner - 14 mars 2012 17:08

Idag är en väldigt fin och solig dag. Dock stannade jag och Emma inne. Vi tog chansena tt utnyttja ett erbjudande från www.fujidirekt.se och framkallade våra bilder för halva priset, vilket klipp! Idag har vi lagt sammanlagt tre timmar på projektet. Efter framkallnignen kunde vi halvt bocka av det då vi ska ta ännu fler bilder framöver. Vi har även skrivit en  hel del, vi utveklade metod idag. Tillslut tog vi oss till lokalen och målade upp precis hur vi vill att det ska se ut, tog mått och skrev en lista på material.

7/3

Av Ida Wagner - 8 mars 2012 16:53

Idag satt jag och Emma i 3 1/2 timma och fick riktigt mycket gjort. Alla bilder vi tagit än så länge är sorterade och utvalda. Vi har redigerat de riktigt bra bilder och ska framkalla dem imorgon. Det är riktigt trevligt att tillsammans sitta där och ge åsikter och tips om bilderna och tillslut komma överens om vilka som vi båda är riktigt nöjda med. Detta samarbete har fungerat helt felfritt tycker jag. Därefter skapade vi ett evenemang på facebook och bjöd in alla kontakter där vi informerar och bjuder in människor till utsälltningen som vi nu bestämt ska vara mellan kl 11-15 den 28 april. Ett mejl har vi också skickat iväg till Bodil, som lånar oss lokalen och har fått en tid på onsdag eftermiddag då vi får vara i lokalen. Vår tanke är då att vi ska måla upp och ingående planera hur vi ska bygga upp utställnignen, vad vi behöver för rekvesita och även en bild av hur det kommer se ut. 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards